Rafa Martín: L’inici de curs

En aquests moments ja portem tres setmanes del nou curs escolar i és el moment de fer balanç de com s’han viscut aquest dies.

Si hem de ser objectius, caldrà analitzar la visió donada des del govern i des de les escoles.

Aquesta comparativa ens ubica en una situació que es inversemblant i que ben be es podria pensar que es tracta de dos indrets molt diferents.

Per part del govern, i més concretament de la consellera Irene Rigau, l’inici del curs s’ha produït amb total normalitat.

Veiem el que esta succeint a les aules i valorem si respon al criteri de total normalitat.

1. Tenim a les nostres classes més 20.000 alumnes més que el curs passat i 3.000 mestres menys.

2. Hi ha més de 1.700 jubilacions que no seran cobertes.

3. El percentatge del PIB que Catalunya inverteix en Educació està força per sota del que inverteix Espanya que és menor que la inversió mitjana de la UE.

4. Hi ha una manca de comunicació entre l’Administració i les direccions dels centres. L’Administració no les escolta i els equips directius no poden explicar les seves necessitats. L’Administració actua amb dades, números, i deixant de costat les situacions i peculiaritats dels centres.

5. Supressió de la formació permanent i a canvi generar activitats de formació interna en els centres.

6. Reducció dels ajuts que permeten que les nostres escoles siguin inclusives.

7. Increment del deu per cent de les ràtios en els nostres aules.8. Els mestres substituts cobriran en el cas més favorable el 86% del horari laboral de la persona substituïda, i per tant perceberen la part corresponent del sou.

8. Els mestres substituts cobriran en el cas més favorable el 86% del horari laboral de la persona substituïda, i per tant perceberen la part corresponent del sou.

9. Les baixes per malaltia dels mestres no seran cobertes les dues primeres setmanes (10 dies laborables). El mateix criteri s’aplicarà als permisos no retribuïts.

10. Reducció del professorat dels centre entre 1 i 3 persones en funció del nombre d’unitats.

11. S’han suprimit les TEI’s de la major part de centres d’una línia, generant situacions totalment oposades a l’estabilitat del personal docent.

12. S’han nomenat professorat el dia 10 de setembre i per tant s’ha incorporat el dia 12 de setembre (primer dia de classe) sense que aquests docents poguessin preparar-se la seva tasca immediata.

13. Supressió dels ajuts del programa de reutilització de llibres de text i material didàctic.

14. Reducció de la quantitat d’ajuts de menjador.

15. Inclús hi ha hagut centres de primària que han rebut comunicació d’impagaments de diversos serveis bàsics com pot ser el gas.

16. I moltes d’altres d’una llarga llista.

Amb aquesta situació no se sap com es poden assolir els teòrics objectius del Departament de millorar els resultats acadèmics, plans d’impuls a la lectura, etc.

Rafa Martín Ribàs, 08/10/2012

 

 

You must be logged in to post a comment Login